aug

31

Veelgestelde vragen:

-Waarom moet mijn alarmsysteem jaarlijks onderhouden worden?
Wij doen het nazicht van alle onderdelen van uw alarmsysteem, om valse alarmen te voorkomen, en om er zeker van te zijn dat bij een inbraak alle systemen nog goed functioneren.

-Wat kost zo’n onderhoud?
Het jaarlijks onderhoud is aan hetzelfde tarief als een gewone interventie. Dat wil zeggen 60 euro / hr excl. BTW, plus een enkele verplaatsing aan 60 euro / hr excl. BTW. De terugrit rekenen wij niet aan. Batterijen en eventuele andere benodigdheden zijn niet inclusief.

We moedigen de klanten sterk aan om een afspraak te maken als wij in de buurt zijn, dan verdelen wij de verplaatsingskosten door het aantal klanten in de buurt. Als er bijvoorbeeld 3 klanten in dezelfde buurt zijn, verdelen we de verplaatsingskosten door 3.

-Is dit verplicht?
Het jaarlijks onderhoud van uw alarmsysteem is wettelijk verplicht volgens het kb van 25 april 2007. Wij raden ook sterk aan om deze regelgeving te volgen, om zo zeker te zijn van de goede werking van uw systeem. Wij doen als installateur onze job door de klant te herinneren aan het jaarlijks onderhoud. De eindklant blijft verantwoordelijk hiervoor.
Let op: Bij incert gekeurde installaties is het naleven van een een onderhoudscontract vereist voor de geldigheid van uw certificaat.
Lees de wettelijke verplichtingen op de website van Vigilis

-Hoe worden wij gecontacteerd?
Als u uw alarmsysteem in februari hebt aangekocht zullen wij u de maand voordien in januari reeds contacteren via e-mail.

Wenst u niet herinnerd te worden aan het jaarlijks onderhoud? Stuur ons dit per e-mail.
Opgelet! Klanten met een incert certificaat: Dit certificaat is enkel geldig indien het jaarlijks onderhoud nageleefd wordt!

Naar overzicht